רישיון יצרן ותכנון מפעלים

ליווי מקצועי להקמת מפעלים וקווי ייצור, כולל עבור מסעדות, מרלו"גים, להגשה למשרד הבריאות.

רישיון יצרן

רשיון יצרן הוא מרכיב מרכזי בקבלת רישיון העסק. הרשיון מתקבל ממשרד הבריאות המחוזי האחראי על האיזור בו פועל המפעל.

מהנדס או טכנולוג המזון לוקח חלק חשוב בתכנון המפעל על-פי הנדרש בחוקים ובתקנות השונות וכולל גם את תקני האיכות שהמפעל מעוניין או נדרש לפעול לפיהם בעתיד. התהליך רלוונטי וחשוב עבור מפעלי מזון, מרלו"גים, מסעדות וכדו' באותה המידה. חשוב לשלב את טכנולוג המזון כבר בשלבי החשיבה הראשוניים על הצרכים של המקום המיועד בטרם סוגרים הסכם על נכס.

פרוסולב, תהליך הליווי המקצועי כולל פעילות מקיפה:

א. תוכנית העמדה (ציוד ומכונות) וחלוקה (חללי מבואות, מחסני חו"ג ואריזה, ייצור, אולם אריזה, מחסן תוצ"ג, שירותים ומלתחות, מעבדה, משרדים, מטבח וחדר אוכל, אשפה וכו) עבור הכנת סקיצה וגרמושקה.
ב. כתיבת פרשה טכנית המפרטת את תהליכי הייצור, שיטות העבודה ותשתיות המפעל.
ג. הנחיות מקצועיות לקבלני משנה אחרים כגון: קבלן תשתית, אדריכל, מהנדס אינסטלציה, אוורור, קירור וכו.
ד. משרד הבריאות שלב חשוב אותו מלווה מהנדס או טכנולוג המזון כולל פנייה למשרד הבריאות לקבלת חוות דעת מקדמית לקבלת אישור עקרוני לסקיצת התוכנית ועבור הייצור. בהמשך נדרש השלמת כלל ההגשה לטובת קבלת רישיון היצרן.
ה. מפעל פונקציונאלי – מהנדס או טכנולוג המזון נותן דגשים מקצועיים וייעוץ בתכנון יעיל ופונקציונאלי של המפעל.

תכנון קווי ייצור

ליווי מקצועי עבור תכנון קו ייצור ע"י מהנדס או טכנולוג מזון מהווה שלב חשוב מאוד להצלחת הייצור של מוצר המזון! היעד להיות תחרותי, עם ביקושים יציבים לשנים, להגיע למגוון רחב של צרכנים נאמנים, תוך ייצור סדרתי מוקפד לאחידות, יעילות ובטיחות של מוצר המזון.

הליווי המקצועי, במקביל לחברת הנדסה של המיכון, מאפשר סטנדרטים מקצועיים גבוהים, שימוש בשיטות חדשניות ומתקדמות, בניית פסי ייצור שיעניקו יתרון בשווקי היעד תוך הגעה לייצור מזון מדוייק, מבוקר, בכמויות גדולות, עם איכות גבוהה ומחירים תחרותיים. למהנדסי המזון וטכנולוגים למזון של פרוסולב ניסיון וטראק רקורד מרשים בתעשייה המזון הישראלית!

שירות 360 בתכנון קווי ייצור למוצרי מזון

תכנון קו ייצור ע"י מהנדסים וטכנולוגים למזון מנוסים הם פקטור חשוב להצלחת הייצור בעתיד.
נדרשת הבנה של תהליכי הייצור להשגת המוצר בייצור הסדרתי, על כל שלביו. נדרשת עבודה מול גורמי ההנדסה של המיכון להשלמת האופטימיזציה של התהליך משלב הזנת ועיבוד חומרי הגלם ועד לאריזת המוצר באופן התואם את התוכנית העסקית של המוצר, לחיי מדף, אחידות במרקם ואורגנו לפטיקה, משקל וכדו.

טכנולוגיה מתקדמת בייצור מוצרי מזון

המיכון צריך לתת מענה לפרמטרים הטכנולוגיים באופן יעיל ומדוייק ולרוב נדרש לבחון את הטכנולוגיה המתאימה ביותר, כגון תהליכי פסטור, ייבוש, הקפאה, ערבוב, המגון ועוד.

יש לראות את שטף הייצור לאורכו של כל התהליך ולתכנן גישה נוחה ויעילה תפעולית. כמוכן נדרש לתת את הדעת על המסלול בו נעים העובדים ואף האשפה.

לוגיסטית נדרש להתייחס לכמות חומרי הגלם, אופן אחסונם, תהליכי ביניים (כגון שקילות חומרים), תהליכים רציפים או מנתיים, תהליכים טרמיים, סוג חומרי האריזה, סוג המשטחים, כמות תוצ"ג מאוחסנת ועוד.